REKLAMA

Skaitmeninė karma, arba ko nedaryti internete

REKLAMA

Dabar prisidirbti tapo lengviau nei lengva. Užtenka supykus, skelti žiežirbą socialiniame tinkle, o paskui traukinių sąstatai pavargs vežti to sukeltas pasekmes. O, jei dar mostelėję taurę vyno ar alaus bokalą, nutariate išsakyti, kas guli ant širdies, virtualios pagirios gali perskelti galvą (ir perkeltine, ir tiesiogine  prasme).

Kaip šauksi, taip atsilieps. Tai yra sulietuvintas ir supaprastintas indų karmos (priežasčių ir pasekmių grandinės) dėsnis. Tiesa, internete jis atsirūgsta žymiai skaudžiau. Taigi, ko tikrai tikrai tikrai nereikėtų daryti ir kaip teisingai elgtis virtualioje erdvėje?

Rašykite pilnais sakiniais

Per dieną dažnam tenka atsakyti į šūsnį el.laiškų, žinučių socialinio tinklo paskyroje ar telefone. Labai patogu viską trumpinti, bet galiausiai nusirisime iki ko? Priešistorinio rašto, kur piešinius atstoja simboliai – pamėgtieji „smailiai“, šypsniukai?

Naudokite skyrybos ženklus, rašykite pilnus žodžius ir sakinius, nepamirškite mandagumo frazių. Jei ko nors užklausėte, gavę atsakymą, būtinai, bent trumpai padėkokite. Atminkite, jei labai šauksite, keiksmažodžiai atgal parsiris. (Dar vienas karmos dėsnio patobulinimas.) Tik išimtiniais atvejais atsakykite trumpais, nepilnais sakiniais.

REKLAMA

Nesuvedinėkite sąskaitų socialiniuose tinkluose

Kerštas yra toks patiekalas, kuris patiekiamas šaltas. Atminkite tai, kai „ant karštųjų“ norėsite tulžį išlieti internete. Įrašus kas nors gali išsaugoti. O jei labai pasiautėjote, kai kas pasidalys jais su draugų draugų draugų draugais, o to pasiautėjimo aidą girdėsite ilgai.

Neigiami, kartais pernelyg intymūs komentarai apie buvusį mylimąjį ar žmogų, kuris su jumis negražiai pasielgė, gali būti teisingi. Bet, viešai juos išpildami, blogai pasirodysite jūs, o ne jūsų aprašomas žmogus.

Skaitmeninis kankinimų kambarys

Jus paliko, o gal abipusiu susitarimu išsiskyrėte su partneriu, išėjote iš darbovietės savo noru ar atleido… Kad ir kokia priežastis būtų, greičiausiai ne vienas yra pasielgęs mazochistiškai: nors ir skaudu, bet eina į socialinius tinklus, stebi, kas vyksta, kaip ir kokiomis naujienomis atnaujinami buvusių mylimųjų ar kolegų paskyros.

Dažniausiai, jei išsiskyrimai paliko nuoskaudų, tokie apsilankymai kelia skausmą, trukdo susikaupti ties šia diena. Gyventi toliau – ieškoti naujo partnerio ar darbo. Jei žinote tokį savo mazochistinį polinkį, būkite stiprūs, ir iškart nutraukite galimybę ten lankytis: pašalinkite tokius asmenis iš draugų arba užblokuokite jų žinutes, įrašus.

Valandą iki miego nenaudokit ėjokių el.prietaisų

Tarptautiniai tyrimai apie nemigos priežastis įrodė, kad elektroniniai prietaisai atitolina miegą. Šiuolaikinis žmogus yra nuolatos veikiamas įvairiausių elektroninių, radijo bangų šaltinių, apie kuriuos gali net nežinoti, bet tuos, kuriuos naudoja pats, jų poveikį gali apriboti.

Miegas yra svarbus, jis padeda pailsėti nervų sistemai, atgauti kūnui jėgas, todėl branginkite miegui skirtą laiką. Miegą atitolinsite, jei iki pat paskutinės minutės, net įsiropštę į lovą, dar maigysite išmanųjį telefoną, planšetinį kompiuterį, spoksosite į televizoriaus ekraną ar klausysitės muzikos įrašų. Jūs nesate elektroninis prietaisas, kuris, paspaudus, mygtuką, pereis į miego režimą. Nežaiskite su savo sveikata.

REKLAMA

Rašyti komentarą

Your email address will not be published.

Alfa.lt naujienos

REKLAMA