REKLAMA

Ką pasiekiau savo gyvenime? 4 klausimai, kurie padės pažinti save

REKLAMA

Kad iš taško B patektume į tašką A, mums reikia tiksliai žinoti, kur tas taškas A yra. Tas pats galioja ir mūsų kasdieniam gyvenimui. Kad pasiektume pokyčių ir laimėjimų, būtina suprasti, kas jau padaryta ir kur veržiamės toliau. O dar geriau būtų aiškiai žinoti visus vidinius orientyrus ir kliūtis, kurie nulemia mūsų judėjimą į priekį.

Psichoterapeutai, siekdami paskatinti kitus atsiskleisti ir pažinti save, siūlo atsakyti į keturis klausimus, kurie padės sužinoti daug vertingos informacijos apie save.

1 klausimas: ko aš pasiekiau gyvenime?

Iš esmės atsakydami į šį klausimą jūs suvoksite, kas esate. Kuo tapote veikiami genetikos, auklėjimo, nepalankių sąlygų ir susiklosčiusių aplinkybių?

Atsakymų apie pasiekimus pavyzdžiai:

REKLAMA

*aukštasis išsilavinimas,

*sportiška forma.

*daug draugų, kurie mane vertina,

*geri santykiai su vyro tėvais,

*sukurtas būsto interjeras,

*gerai vairuoju automobilį,

*moku gaminti skanius patiekalus,

*iškėliau puikias vestuves.

Į ką verta atkreipti dėmesį? Į atsakymų skaičių. Į jų kuklumą. Į tai, kokia seka išdėstyti atsakymai. Į prioritetus, konkretumą, galimą idealizavimą, asmeninę orientaciją, į savęs nuvertinimą.

2 klausimas: ko aš dar pasieksiu?

Atsakydami į šį klausimą, išsiaiškinsite, ar turite dar tikslų savo gyvenime ir ar jie yra reikšmingi. Galėsite suvokti savo savivertę, resursus, motyvacijas, taip pat ribojančius įsitikinimus, idealizuojamus dalykus.

Atsakymų pavyzdžiai“

*susilauksiu vaikų,

*užauginsiu vaikus,

*suteiksiu vaikams išsilavinimą,

*iškelsiu vaikų vestuves,

*išmoksiu anglų kalbą,

*per šventes rengsiu šeimos susitikimus,

*keliausiu,

*džiaugsiuosi kiekviena diena,

*suimsiu save į rankas, kad artimiesiems nebereikėtų dėl manęs tiek daug jaudintis,

*visas neigiamas mintis keisiu teigiamomis.

Į ką riekia atkreipti dėmesį, be jau minėtų momentų? Į pirmojo ir antrojo klausimo atsakymų skaičių skirtumą. Į skausmingus momentus (jie paprastai pasireiškia neigiama dalelyte „ne“). Į emocines gaideles (pavyzdžiui, „džiaugsiuosi“ kelia klausimą, kas vyksta dabar). Į išvardytus ilgalaikius ir trumpalaikius tikslus. Į atsakymų eilės tvarką.

3 klausimas: ko aš nepasiekiau?

Iš esmės atsakydami į šį klausimą jūs atskleisite, kiek kritiški esate savo atžvilgiu. Ištrauksite į paviršių savo nusivylimus, nesėkmes, frustraciją sukėlusius įvykius.

Atsakymų pavyzdžiai:

*nepagimdžiau vaikų,

*nepavyko pradėti sveikai maitintis,

*nepavyko pamėgti fotografavimo,

*nevažinėjau amerikietiškais kalneliais,

*nesugebėjau įgauti daugiau pasitikėjimo savimi,

*nesugebėjau skaityti daugiau knygų,

*neišmokau neatidėlioti darbų vėlesniam laikui,

*neišmokau nesinervinti dėl smulkmenų.

Į ką dar erta atkreipti dėmesį? Ar pasikeitė atsakymų forma? Kokias emocijas jie sukelia? Ar nėra prieštaravimų tarp atsakymų į antrąjį ir trečiąjį klausimą?

4 klausimas: ko aš jau nepasieksiu?

Atsakydami į šį klausimą suvoksite savo galimybių ribas, varžančius įsitikinimus, dar kartą susidursite su nusivylimais (frustracija, bejėgiškumu), kurie jau buvo jūsų gyvenime. Atsakant į šį klausimą reikia daugiau dėmesio skirti jūsų emocijoms, o ne patiems atsakymams.

REKLAMA

Naujienos iš interneto

Alfa.lt naujienos

REKLAMA