REKLAMA

Meilės ir gerumo meditacija sulėtina senėjimo procesus

REKLAMA

Pasirodo, egzistuoja paprastas ir nieko nekainuojantis būdas, kaip kuo ilgiau išsaugoti jaunatviškumą. Meilės ir gerumo praktika sulėtina žmogaus biologinius senėjimo procesus. Tai patvirtino mokslininkai, kurių tyrimų rezultatai paskelbti žurnale „Psychoneuroendocrinology“.

Apie organizmo fizinį senėjimą liudija sutrumpėję telomerai – chromosomų galūnės. Pastarosios atlieka apsauginę funkciją. Jas galima vaizdingai palyginti su virvučių antgaliais. Telomerai neleidžia irti ir subyrėti chromosomoms, tačiau po kurio laiko jie sutrumpėja.

Tyrimo metu mokslininkai išmatavo savanorių telomerų ilgį likus dviem savaitėms iki eksperimento ir praėjus 3 savaitėms po jo. Savanoriai dalyvavo 6 savaites trukusiose grupinėse mylinčiojo gerumo arba sąmoningumo meditacijose. Be to, jie gavo garso įrašus, kad galėtų užsiiminėti namuose savarankiškai.

Tyrimai parodė, kad tų žmonių, kurie užsiiminėjo meilės ir gerumo meditacija, stiprinančia užuojautą sau ir kitiems, telomerų trumpėjimas sulėtėjo, o tai reiškė, fizinio senėjimo procesų sulėtėjimą.

Sąmoningumo meditacija treniruoja protą ir padeda susikoncentruoti į savo kūną, kvėpavimą, į visas tas mintis ir emocijas, kurios ateina ir nueina.

REKLAMA

Ir šio tipo meditacija turi daug privalumų, padedančių pataisyti nuotaiką, išsivaduoti nuo neramių minčių ir streso. Tačiau mokslininkai nenustatė, kad ši praktika darytų įtaką telomerų ilgiui.

Tie, kurie užsiiminėja mylinčio gerumo meditacija, ima užjausti ne tik aplinkinius, bet ir save. Pabandykite praktikuoti šią techniką kasdien po 10 minučių ryte ir vakare prieš miegą.

Gerumo meditacijaMeilės ir gerumo meditacija

Atsisėskite patogiai, sulenkite kojas per kelius, ištiesinkite nugarą.

Užmerkite akis ir pasistenkite visiškai atsipalaiduoti.

Rankas galina padėti ant kelių arba vieną priglausti prie krūtinės, kitą – prie pilvo. Jeigu nepatogu medituoti sėdint, galite atsigulti.

Giliai įkvėpkite ir iškvėpkite, pajuskite, kaip nurimsta ir atsipalaiduoja jūsų kūnas ir protas.

Pajuskite gerumą.

Prisiminkite brangų žmogų, tą, kuris dažnai galvoja apie jus. Įsivaizduokite, kad jis sėdi jums iš dešinės ir siunčia meilės bangas. Pajuskite, kaip jos jus sušildo.. Pajuskite jų gerumo jums šilumą.

Po to įsivaizduokite save visų savo artimų žmonių rate.

Perduokite gerumą.

Įsivaizduokite, kad priešais jus sėdi mylimas žmogus. Susikoncentruokite ir siųskite jam savo gerumą ir meilę. Pajuskite ryšį su juo. Suvokite, kad jis taip pat nori būti mylimas ir laimingas. Mintimis palinkėkite jam: „Jauskis saugus, sveikas ir laimingas“.

Po to įsivaizduokite, kad priešais jus sėdi žmogus, į kurį reaguojate neutraliai. Pajuskite ryšį su juo. Mintyse pakartokite tuos pačius linkėjimus: „Jauskis saugus, sveikas ir laimingas“.

Tada pajuskite, kad esate prisipildę to meilės ir gerumo jausmo, ir įsivaizduokite, kad galite dovanoti jį viskam, kas gyva, kas supa jus. Mintyse kelis kartus pakartokite tokį linkėjimą: Tegul visa, kas gyva Žemėje, jaučiasi saugiai, tegul visi būna sveiki ir laimingi“.

REKLAMA

Naujienos iš interneto

Alfa.lt naujienos

REKLAMA