REKLAMA

Tiesiai iš gamtos. Mityba pagal metų laikus

REKLAMA

Maitintis tuo, ką duoda gamta, buvo įprasta nuo senų senovės. Tačiau dabar nebereikia laukti močiutės sode pasirodančių pirmųjų vasaros vaišių – šviežiomis braškėmis galima mėgautis net įpusėjus žiemai. Vis dėlto specialistai pataria atsigręžti į senuosius laikus ir įvertinti sezoninės mitybos vertę. Teigiama, kad valgymas atsižvelgiant į metų laikus gali palaikyti gerą fizinę sveikatą ir emocinį balansą.

Gerina sveikatą ir leidžia sutaupyti

Sezoninės mitybos pagrindas – valgyti tai, ką tuo metu siūlo gamta. Pasak mitybos specialistų, laikantis tokios mitybos principų valgomi švieži ir maistingi produktai. Be to, jie daug sveikesni, mat didieji prekybos centrai, norėdami išlaikyti geros išvaizdos nesezonines daržoves ir vaisius, juos padengia storu chemikalų ir vaško sluoksniu. Tokiose gėrybėse dažnai gausu pesticidų ir konservantų, todėl nelieka taip organizmui naudingų medžiagų bei antioksidantų. Beje, pastebimas ryškus vitaminų, skaidulų ir maistinės vertės skirtumas tarp sezoninių ir nesezoninių produktų. 1997 m. Agrokultūros ministerijoje (Jungtinė Karalystė) atliktas tyrimas, kurio metu buvo analizuojamas vasarą ir žiemą gaunamas pienas. Pastebėta, kad vasariniame piene buvo daugiau beta karoteno, o žieminiame – jodo. Mokslininkų teigimu, priklausomai nuo to, kuo mito – rupšnojo šviežią žolę vasarą ar dirbtinius pašarus žiemą, karvės gamino skirtingos sudėties ir vertės pieną. Panašūs duomenys buvo gauti analizuojant vasarą ir žiemą auginamus špinatus – vasarinėse gėrybėse vitamino C buvo net tris kartus daugiau. Dar daugiau, sezoninė mityba yra puiki galimybė sutaupyti. Palyginimui – sezono metu braškės prekybos centruose kainuoja iki 8 kartų pigiau negu ne sezono laikotarpiu. Galų gale, maitinimasis pagal metų laikus padeda palaikyti dailias kūno formas, mat suaktyvina metabolizmo procesą.

Žiemos racione – šildantys patiekalai

Kai storu sniego sluoksniu apklota žemė užmiega, kartu su ja užmiega ir žmogus – jaučiamės mieguisti, pavargę. Be to, neretai stingdo šaltis, stiprūs vėjai, pūgos – tuomet norisi tik karštų gardėsių. Iš tiesų, žiemos sezonas nelepina sodo ar miško gėrybėmis, tad dienos meniu būtina kruopščiai apgalvoti. Specialistų teigimu, labiausiai tinka patiekalai, kurie suteikia šilumos ir pasotina visai dienai. Tam puikiai tinka įvairios sriubos, troškiniai, orkaitėje ruošti patiekalai. Vertėtų valgyti daug ankštinių daržovių, pavyzdžiui: pupų, žirnių, lęšių. Be to, neatsisakyti riebaus, pikantiško, net aštroko skonio produktų – imbieru, cinamonu ar gvazdikėliais gardinti skanėstai šildys iš vidaus. Beje, reikėtų nepamiršti džiovintų ir konservuotų gėrybių – grybų, vaisių ir t. t. Žiemos sezonu tinka valgyti visus mėsos gaminius: vištieną, jautieną, triušieną ir žuvį bei gyvūninius produktus, pavyzdžiui, kiaušinius, pieną. Vertėtų valgyti daugiau citrusinių vaisių ir riešutų.

REKLAMA

Pavasario mityba – spalvinga ir sveika

REKLAMA

Alfa.lt naujienos

REKLAMA