REKLAMA

Kaip pakeisti praeitį: Mary ir Roberto Gouldingų metodas

REKLAMA

Sakoma, kad praeities negalima pakeisti., tačiau Mary ir Robertas Gouldingai taip nemano. Anot jų, praeitį galima pakeisti, jeigu to užsimanysite. Paslaptis glūdi jūsų suvokime.

Tai atskleisti padės Gouldingų sukurta metodika „Perspektyvų išplėtimas“, kuri jau tapo transakcinės analizės klasika.

Ši metodika padeda sugrįžti prie praeities konfliktinių situacijų, kai jis neteisėtai apkaltino, įskaudino, įžeidė, nubaudė, nuskriaudė arba jūs patys padarėte kažką labai blogo. Pagrindinis požymis, vienijantis šias praeities situacijas, yra susinervinimas, diskomfortas, liūdesys ar kaltės jausmas, kurie kyla, kai jūs prisimenate nemalonų įvykį.

Metodika, padedanti pakeisti praeitį

Psichoterapeuto pagalbos šiuo atveju neprireiks. Šį pratimą galima atlikti savarankiškai. Nuosekliai apdorokite kiekvieną praeities epizodo detalę ir paleiskite. Tegul ji atlaisvina vietą naujiems, džiaugsmingiems prisiminimams. Toliau paaiškinsime, kaip tai padaryti.

REKLAMA

Kaip pakeisti praeitį?Įsitaisykite nuošalioje vietoje, kur niekas netrukdytų. Paimkite rašiklį ir popieriaus lapą.

I dalis. Fiasko

Prisiminkite situaciją, kai jums teko išgyventi „menkai siaubingą traumą“, kaip ją vadina Gouldingai. Ant jūsų namo nenukrito bomba, motina negrasino nusižudyti, jūsų niekas neprimušė, tačiau jautėtės siaubingai ir prisiminimas apie tą „košmarą“ tebėra gyvas jūsų atmintyje.

Štai keli pavyzdžiai:

*Per koncertą pamiršote jūsų atliekamos fortepijono pjesės pabaigą.

*Vaikų darželyje prišlapinote kelnes.

*Jus pagavo žaidžiant „ligoninę“.

*Kaimynų berniukas įrengė palapinę medyje ir pakvietė žaisti visus, išskyrus jus.

*Deklamavote eilėraštį, susipainiojote, visa klasė pradėjo juoktis.

*Mokytoja pavadino žiopliu.

Prisiminkite panašias situacijas, kurios atsitiko jums. Galima užsimerkti arba likti atsimerkus, kaip jums patogiau. Įsivaizduokite save vėl toje situacijoje ir išgyvenkite ją. Neskubėkite. Prisiminkite visas detales. Pabūkite joje.

Ką jaučiate iš naujo išgyvendami praeities situaciją?

Kokias žodžiais vertinate save ir kitus dalyvius?

Galite užrašyti tokias frazes:

1.Aš jaučiu… (įrašykite tik vieną žodį, pavyzdžiui, baimę, gėdą, pyktį, pavydą).

2.Vienu dviem sakiniais nusakykite, ką tokioje situacijoje galvojate apie save, kitus ir apie gyvenimą apskritai.

Žmonės, kurie ryžtasi tokiam eksperimentui, pastebi, kad jiems tenka išgyventi tuos pačius jausmus, sutrikimą, grėsmę kaip ir vaikystėje. Tai, ką dabar pagalvojote apie save, kitus ir gyvenimą, gali būti sprendimas, kurį priėmėte seniai, vaikystėje. Ir jūs vis dar su juo gyvenate. Gal atėjo laikas peržiūrėti tą nuomonę, kurią susidarėte vaikystėje?

II dalis. Pergalė

Dabar, jeigu norite, galite vėl išgyventi tą pačią situaciją, bet jau kitaip. Ir išeiti iš jos nugalėtoju. Joje nereikia keisti kitų. Jeigu mokytoja tada buvo žiauri, tegul tokia ir išlieka. Jeigu jūsų motina tada elgėsi kvailai, tai tegul būna tokia, kokią įsivaizduojate.

Mes dažnai negalime išeiti iš skaudžios situacijos tik todėl, kad laukiame, kol pasikeis kiti. Mes norime, kad žmonės po tos mums siaubingos situacijos elgtųsi su mumis kitaip. Būtent dėl to mes negalime paleisti praeities. Ir jeigu tada jūs prišlapinote kelnaites, tai jas prišlapinote. Jei pavogėte kreidos gabalėlį, tai pavogėte.

REKLAMA

Alfa.lt naujienos

REKLAMA